Selasa, Mei 21, 2013
0

Rindu? Jika kamu RINDUKAN seseorang, PEJAMKANLAH MATA MU dan UCAPKANLAH:

“Ya Allah, aku rindukannya kerana-Mu Ya Allah, Jauhkanlah daku dari perkara yang membuatkan aku lupa kepada-Mu.

 Aku semakin mengerti, ‘JARAK’ ini bukan untuk menghukumku, tetapi ‘JARAK’ ini untuk MENJAGA aku dan dia.

Dengan ‘JARAK’ ini aku dan dia berjanji untuk BERUBAH menjadi yang lebih baik..

Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MEMPERBAIKI cinta kepada Ilahi..

Dengan jarak ini aku dan dia berjanji untuk MENCINTAI Pencipta kami lebih dari segalanya..

Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MENDALAMI Islam hingga ke akar umbi..

Dan Dengan JARAK ini jua aku dan dia yakin andai tiba saatnya nanti, aku dan dia akan LEBIH BERSEDIA untuk melayari semua ini dengan jalan yang diredhai..

“Ya Allah… Kepadamu aku mengadukan kelemahan kekuatanku, Dan sedikitnya kemampuanku, Serta kehinaanku dihadapan manusia.
Wahai Sebaik-baik pemberi kasih sayang, Engkaulah Tuhan orang-orang yang lemah dan Engkau adalah Tuhanku.

Kepada siapakah Engkau serahkan diriku, Kepada orang yang jauh yang menggangguku, Atau kepada musuh yang akan menguasai urusanku, Asalkan Engkau tidak marah padaku maka tiadalah keberatan bagiku, Akan tetapi kemurahan-Mu jauh lebih luas bagiku.

Aku berlindung dengan Cahaya Wajahmu yang akan menerangi seluruh kegelapan, Dan yang akan memberikan kebaikan segala urusan dunia dan akhirat, Untuk melepaskan aku dari Marah-Mu, Atau menghilangkan Murka-Mu dariku.

Hanya pada-Mu aku merintih berharap mendapatkan Keredhoan-Mu, Dan tidak ada daya dan kekuatan kecuali dengan-Mu





(Rujuk Raheeq al-Makhtum, Syeikh Safiyurrahman al-Mubarakfuri)

0 komentar:

Posting Komentar